با افت قیمت فولاد و افزایش ذخایر اتفاق افتاد

سقوط قیمت سنگ آهن در بازار دالیان

00:05 - 1400/01/18
در پی کاهش قیمت فولاد در بازار آتی شانگهای و همچنین افزایش میزان ذخایر سنگ آهن در بنادر چین، قیمت این محصول در بازار کالایی دالیان افت شدیدی را در روز سه‌شنبه پشت سرگذاشت.
سقوط قیمت سنگ آهن در بازار دالیان

فعالان بازار فولاد معتقدند که دور اول خریدها در بازار این محصول به منظور تجدید موجودی انبار پیش از تعطیلات سال نو در چین به پایان رسیده و همین امر نیز قیمت‌ها را زیر فشار قرار داده است.

علاوه بر افت قیمت فولاد در معاملات آتی بازار آتی شانگهای، موسسه SteelHome نیز در گزارشی اعلام کرد که میزان موجودی انبار سنگ آهن در بنادر چین به بیش از 154 میلیون تن رسیده که این رقم نشان دهنده افزایشی 30 درصدی در یک سال گذشته است. به تبع این دو رویداد قیمت سنگ آهن در پر حجم‌ترین قرارداد بازار کالایی دالان صبح امروز با افتی به میزان 5 درصد به به 517 یوان (81 دلار) رسید. زغال کک شو نیز 2/1 درصد ارزان و در سطح 197 دلار معامله شد.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با کاهشی به میزان 5 دلار در سطح 605 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 9 دلار افت کرد و به قیمت 606 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/4 است).