افت قیمت فلزات زیر سایه افزایش عرضه چین

00:03 - 1400/01/18
پس از بهبود نسبی اوضاع فلزت پایه در معاملات عصر دیروز، قیمت این محصولات در صبح سه‌شنبه بار دیگر زیر فشار قرار گرفت. انتشار اخباری از افزایش عرضه برخی فلزات از سوی چین در منفی شدن فضای معاملات امروز نقش داشته و در عین حال فشار ناشی از شناسایی سود نیز بر افت قیمت‌ها دامن زده است.
افت قیمت فلزات زیر سایه افزایش عرضه چین

اداره آمار ملی چین در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که تولید مس تصفیه شده این کشو در ماه دسامبر به رکورد 856 هزار تن رسیده است. بدین ترتیب مجموع تولید این محصول در سال 2017 بالغ بر 8/89 میلیون تن شده که این رقم منعکس‌کننده افزایشی 7/7 درصدی نسبت به سال 2016 است.

انتشار این خبر در کنار افزایش مختصر موجودی انبار مس در بازا فلزات لندن در روز دوشنبه معاملات این محصول را در صبح امروز متزلزل کرد.

در عین حال پس از رشد قیمت روز گذشته بیشتر محصولات معاملاتی بازار فلزات لندن ، با از سرگیری معاملات در صبح سه شنبه شاهد آغاز فرآیند شناسایی سود از سوی سرمایه‌گذاران کوتاه مدت هستیم امری که قیمت این محصولات را زیر فشار قرار داده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی 0/17 درصدی در سطح 7065 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم 0/5 درصد ارزان شده و به 2237 دلار رسیده است. روی بدون تغییری ملموس در سطح 3411 دلار قرار گرفته و سرب با کاهش قیمتی 0/27 به 2606 دلار رسیده است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس تغییر ملموسی نکرد و آلومینیوم 0/3 درصد کاهش قیمت را پشت سرگذاشت. روی به همین میزان افت قیمت را به ثبت رساند و در این میان قیمت سرب به میزان 0/4 درصد افزایش یافت.