در هفته اخیر رقم خورد

افت قیمت زغال کک‌شو در قرارداد فوب استرالیا

23:55 - 1400/01/17
بازار زغال کک شو روند مبهمی را در این هفته پشت سرگذاشت و با وجود تداوم افت قیمت این محصول در قرارداد فوب استرالیا، قیمت در قرارداد سی‌اف‌آر چین با رشدی اندک مواجه شد.
افت قیمت زغال کک‌شو در قرارداد فوب استرالیا

با رفع نگرانی‌ها در زمینه عرضه زغال کک شو با بر طرف شدن مشکلات پیش آمده در بارگیری کشتی‌های حمل این محصول در کوئینزلند استرالیا، قیمت در یک ماه اخیر زیر فشار قرار گرفته است. افت قیمت در قراردادهای سی‌اف‌آر چین تا هفته ماقبل به مراتب شدیدتر از قرارداد فوب استرالیا بود. در این هفته اما روند رو به افول در قراردادهای سی‌اف‌آر چین متوقف شد اما قیمت در قرارداد فوب استرلیا به میزان ملموسی پایین آمد و به سوی قیمت چین همگرا شد.

در یک ماه اخیر وضعیت عرضه زغال کک شو از سوی استرالیا به حالت طبیعی بازگشته و در عین حال قیمت فولاد در بسیاری از بازارها به ویژه بازار چین نیز تضعیف شده است. به تبع این امر قیمت زغال کک شو در بازارهی نقدی زیر فشار شدیدی قرار گرفته است. با این وجود تحلیلگران متال بولتن پیش‌بینی می‌کنند پس از این افت قیمت باید شاهد بهبود تقاضا از سوی چینی‌ها برای زغال کک شو در هفته‌های پیش رو باشیم و همین امر نیز میتواند فشار بر بازار این محصول را کاهش دهد.

بر اساس گزارش متال بولتن شاخص قیمت زغال کک شو پریمیوم فوب استرالیا دراین هفته 10 درصد پایین آمد و در سطح 232 دلار قرار گرفت. همچنین شاخص قیمت زغال کک شو گرید پریمیوم در قرارداد سی اف آر چین با افزایشی نزدیک به 0/7 درصد به بیش از 212 دلار در هر تن رسید.