با افزایش تولید ایالات متحده رقم خورد

افت ملموس قیمت نفت در صبح جمعه

23:49 - 1400/01/17
در پی افزایش تولید نفت ایالات متحده قیمت نفت خام در صبح جمعه زیر فشار شدیدی در بازارهای جهانی قرار رفت و افتی بیش از یک درصد را تجربه کرد. رشد تولید اوپک نیز در این روند تاثیرگذار بوده است.
افت ملموس قیمت نفت در صبح جمعه

با وجود افت بیش از انتظار میزان ذخایر نفت ایالات متحده در هفته گذشته، بازار نفت خام از سوی افزایش تولید روزانه نفت این کشور زیر فشار شدیدی قرار گرفت. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در گزارشی اعلام کرد در حالی که میزان تولید نفت خام این کشور در ابتدای سال جاری به 9/49 میلیون بشکه در روز رسیده بود، سطح تولید در ادامه روندی صعودی را تجربه کرده و در تاریخ 12  ژانویه بالغ بر 9/75 میلیون بشکه شده است.

همچنین اوپک در گزارش ماهانه خود روز گذشته اعلام کرد که سطح تولید این سازمان به میزان 42 هزار بشکه در روز افزایش یافته است. این سازمان همچپنین پیش بینی خود در زمینه رشد عرضه در خارج از اوپک را برای سال 2018 ارتقا بخشید.

بدین ترتیب تا این لحظه از معاملات روز جمعه هر بشکه نفت برنت در قرارداد ماه مارس با  افتی یک درصدی در سطح 68/61 دلار قرار گرفته و نفت وست تگزاس نیز در قرارداد ماه فوریه 1/3 درصد ارزان شده و به 63/132 دلار رسیده است. در صورت پابرجا ماندن این ارقام ، نفت خام بیشترین افت قیمت هفتگی خود را از اکتبر سال گذشته تجربه خواهد کرد.