نوسان نفت برنت در محدوده 70 دلار

23:43 - 1400/01/17
با وجود افت قیمت نفت برنت در معاملات صبح امروز، این محصول کماکان در محدوده 70 دلار در حال معامله است. در مقابل قیمت نفت وست تگزاس کماکان صعودی است و معاملات در روز سه‌شنبه پر رونق پیگیری می شود.
نوسان نفت برنت در محدوده 70 دلار

پس از آنکه نفت برنت روز گذشته توانست تا قیمت 70/37 دلار پیشروی کند، روند شناسایی سود پس از رشد اخیر قیمت این محصول را در معاملات آتی زیر فشار قرار داد. قیمت مذکور از دسامبر 2014 یعنی زمانی که دوران افت شدید قیمت نفت در بازار جهانی آغاز شده بود در بازار به چشم نخورده است. با نزدیک شدن قمیت برنت به مرز 70 دلار در برهه کنونی بار دیگر سطح خرید تکنیکال در محدوده بالاتر از این حمایت افزایش یافته و همین امر نیز از افت بیش از پیش قیمت جلوگیری کرده است.

در مقابل نفت وست تگزاس کماکان در محدوده مثبت معامله می شود. این محصول صبح امروز با رسیدن به 64/89 دلار در هر بشکه، بالاترین قیمت خود از دسامبر 2014 را پشت سرگذاشت. پیش بینی ها در زمینه کاهش بیش از سه میلیون بشکه ای میزان ذخایر نفت امریکا در هفته گذشته از دلایل حمایت از قیمت نفت وست تگزاس به حساب می آید.

در این میان پس از تعطیلی روز گذشته بازارهای ایالات متحده به  علت روز بزرگداشت مارتین لوتر کینگ، امروز با بازگشت معامله گران این کشور به بازارهای باید منتظر تحولات بیشتری در معاملات نفت باشیم.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه مارس با افتی 0/34 درصدی در سطح 70 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه فوریه 0/36 درصد گران شده و در سطح 64/53 دلار قرار گرفته است.