سقوط مجدد دلار معاملات را رونق بخشید

جهش قیمت فلزات‌پایه در آغاز هفته

23:38 - 1400/01/17
با شروع معاملات هفتگی در بازار فلزات پایه محصولات معاملاتی در این بازار تا این لحظه با رشد مناسبی مواجه شده اند. افت شاخص دلار به کمترین سطح در سه سال گذشته اصلی‌ترین دلیل حمایت از قیمت در روز جاری به حساب می‌آید. افزایش سطح خرید تکنیکال در بازار نیز تا این لحظه ملموس بوده است.
جهش قیمت فلزات‌پایه در آغاز هفته

به تبع رشد بیش از پیش ارزش ین در برابر دلار، شاخص دلار امروز نیز سیری رو به افول را تجربه کرد به گونه‌ای که این نماگر به کمترین سطح از اواخر دسامبر 2014 تاکنون رسید. با افت بیش از پیش شاخص دلار تقاضا در بازار فلزات بار دیگر افزایش یافت و همین امر نیز از رشد قیمت‌ها حمایت کرد.

در عین حال پس از افت قیمت بیشتر محصولات معاملاتی در معاملات جمعه گذشته، سطح خرید تکنیکال صبح امروز در بازار افزایش یافت و و بدین ترتیب روند صعودی قیمت فلزات تشدید شد.

بدین ترتیب مس بار دیگر در سطوح بالاتر از 7200 دلار در لندن داد و ستد شد و روی نیز در بالاترین سطوح خود در بیش از یک دهه اخیر قیمت خورد. اعلام خبر زمین لرزه 7/1 ریشتری در پرو  در افزایش قیمت این دو محصول تاثیر شایانی داشته‌ است. هنور اثر احتمالی این زمین لرزه بر معادن مس و روی پرو کاملا مشخص نیست.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 1/75 درصدی در سطح 7237 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 1/1 درصدی به 2245 دلار رسیده است. سرب به میزان یک درصد گران شده و در سطح 2567 دلار قرار دارد و روی با رشد قیمتی 0/9 درصدی در سطح 3421 دلار قرار گرفته است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/3 درصد گران شد و آلومینیوم نیز 0/4 درصد افزایش قیمت را پشت سرگذاشت. روی 0/1 درصد رشد قیمت را به ثبت رساند و در این میان سرب 0/5 درصد افت کرد.