مقاصد صادراتی ذوب آهن اصفهان در کارنامه 9 ماهه

میلگرد « ذوب » به انگلیس رسید

23:29 - 1400/01/17
ذوب آهن اصفهان از صادرات نخستین محموله میلگرد تولیدی این شرکت به لندن خبر داد. مدیران «ذوب» از تداوم مذاکره با خریداران انگلیسی می‌گویند.
میلگرد « ذوب » به انگلیس رسید

محموله صادراتی ذوب آهن اصفهان به انگلستان براساس گفته مدیران این شرکت شامل پنج هزار تُن میلگرد به ارزش 2 میلیون و 300 هزار دلار است که سه‌شنبه هفته گذشته در بندرعباس به مقصد لندن بارگیری شد.

مبلغ پیش فروش این قرارداد 2 ماه قبل به ذوب آهن اصفهان پرداخت و البته قرارداد دیگری نیز با یک شرکت انگلیسی منعقد شد.

به گفته مهدی سرلک؛ مدیر بازاریابی ذوب آهن اصفهان که با «ایرنا» صحبت کرده: براساس قرارداد جدید تا چندماه آینده دومین محموله میلگرد ذوب آهن اصفهان به وزن 10 هزار تُن به انگستان صادر می‌شود. ذوب آهن البته خبر داده «ذوب» در حال مذاکره با خریداران انگلیسی برای قراردادهای بیشتر است. این اولین بار است که میلگرد تولیدی ذوب آهن اصفهان به بازارهای یک کشور معتبر اروپایی راه می‌یابد.

بر مبنای تازه‌ترین آمار ارائه شده صادرات ذوب آهن از اول فروردین‌ماه تا 20 دی‌ماه 920 هزار تُن محصول‌های فولادی و فرعی به ارزش یک هزار و 238 میلیارد و 800 میلیون تومان است. در این میان البته میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن 84 درصد و از لحاظ ارزش مالی 145 درصد افزایش یافت.

چین، تایلند، برمه، اندونزی، ویتنام، پاکستان، افغانستان، عراق، ترکمنستان، اردن، مصر، انگلستان، بلژیک، هلند، قطر، عمان و امارات عربی متحده کشورهایی هستند که در 9 ماه گذشته محصول‌های فولادی و فرعی ذوب آهن به آنجا صادر شد.