صعود قیمت فولاد شانگهای

23:24 - 1400/01/17
با وجود آرام شدن نرخ رشد شاخص قیمت تولیدکننده چین در ماه دسامبر، این نماگر اقتصادی نسبت به پیش‌بینی‌ها عملکرد بهتری را به ثبت رساند و همین امر نیز منجر به رونق معاملات فولاد در بازار آتی شانگهای شد.
صعود قیمت فولاد شانگهای

اداره آمار ملی چین صبح امروز در گزارشی اعلام کردکه شاخص قیمت تولیدکننده این کشور در ماه دسامبر رشدی 4/9  درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است. این رقم آرام ترین نرخ رشد شاخص مذکور در 13 ماه گذشته به حساب می آید اما نسبت به پیش بینی ها 0/1 درصد بالاتر بوده است.

در پی این امر بار دیگر فضای مثبتی بر معاملات بازار آتی شانگهای حاکم شد و قیمت محصولات فولادی در این بازار در مسیر صعودی قرار گرفت اما به علت آرام شدن نرخ رشد شاخص قیمت تولیدکننده، میزان افزایش قیمت محدود بوده است. .با ثبت این نرخ فعالان بازارهای کالایی امیدوارند تا روند رشد قیمت محصولات صنعتی در ماه های پیش رو نیز ادامه یابد.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با افزایشی به میزان 3 دلار در سطح 596 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 4 دلار رشد کرد و به قیمت 590 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/52 است).