رشد مختصر فلزات پس از گزارش تورم چین

23:24 - 1400/01/17
با وجود تزلزل برخی از فلزات پایه در صبح امروز پس از انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده چین، روند حاکم بر قیمت ها به تبع اعلام ارقام بهتر از انتظار در زمینه شاخص تولیدکننده این کشور و همچنین افت شاخص دلار کمی بهبود یافت. با این وجود میزان افزایش قیمت فلزات تا این لحظه محدود است.
رشد مختصر فلزات پس از گزارش تورم چین

صبح امروز اداره آمار ملی چین در گزارشی اعلام کرد که نرخ رشد سالانه شاخص قیمت مصرف کننده این کشور در ماه دسامبر به 1/8 درصد رسیده که این رقم کمی پایین تر از پیش بینی ها به حساب می آید. به تبع انتشار این خبر برخی از فلزات افت مخاتصری را تجربه کردند اما به سرعت شاهد بازگشت قیمت ها به مدار صعود پس از اعلام ارقام مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده چین بودیم. شاخص مذکور در ماه دسامبر رشدی 4/9 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته پشت سرگذاشت که این رقم به میزان 0/1 درصد بالاتر از پیش بینی ها بود.

در عین حال رشد ارزش ین در برابر دلار در صبح امروز، شاخص دلار را به محدوده منفی کشاند  امری که بر جذابیت فلزات در نظر سرمایه گذاران استفاده کننده از ارزهای غیردلاری افزود.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/13 درصدی در سطح 7115 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/24 درصدی به 2160 دلار رسیده است. سرب به میزان 0/32 گران شده و در سطح 2558 دلار قرار گرفته و روی با رشد قیمتی 0/2 درصدی در سطح 3333 دلار قرار گرفته است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/3 درصد گران شد و آلومینیوم نیز 0/2 درصد افزایش قیمت را پشت سرگذاشت.  سرب و روی اما با افت قیمتی در سطح 0/1 درصد مواجه شدند.