فلزات باز هم گران شدند

خودنمایی سرب و روی در معاملات لندن

23:21 - 1400/01/17
فلزات پایه در دومین روز معاملاتی این هفته بار دیگر در مسیر رشد قرار گرفتند اما میزان افزایش قیمت‌ها تا این لحظه محدود بوده است. افت شاخص دلار در کنار کاهش سطح ذخایر این محصولات در بازار لندن از جمله دلایل رونق معاملات در روز سه شنبه به حساب می آید.به تبع این امر قیمت سرب از مرز 2600 دلار عبور کرده و روی نیز در آستانه شکستن مرز روانی 3400 دلار است.
خودنمایی سرب و روی در معاملات لندن

پس از صعود ملموس شب گذشته شاخص دلار، این نماگر صبح امروز با افتی 0/1 درصدی مواجه شده و همین امر نیز حمایت مناسبی را از قیمت فلزات به عمل آورده است.. رشد ملموس ارزش ین در برابر دلار به تبع کاهش خرید اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی ژاپن از جمله دلایل تزلزل شاخص دلار به حساب می آید.

در عین حال موجودی انبار محصولات معاملاتی در بازار فلزات لندن به غیر از مس در روز گذشته باز هم کاهش یافت به گونه ای که موجودی انبار روی به پایین ترین سطح در 10 سال گذشته رسید. این امر نیز در بهبود فضای معاملات فلزات در صبح امروز تاثیرگذار بوده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/18 درصدی در سطح 7138 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/33 درصدی به 2181 دلار رسیده است. سرب به میزان جزئی گران شده و به  2604 دلار رسیده و روی با رشد قیمتی 0/2 درصدی در سطح 3391 دلار قرار گرفته است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/3 درصد گران شد و روی نیز 1/2 درصد افزایش قیمت را پشت سرگذاشت.  سرب 0/6 درصد رشد کرد و در این میان آلومینیوم کاهش قیمتی 0/1 درصدی  را پشت سرگذاشت.