افت طلا با احیای دلار در بازار جهانی

23:17 - 1400/01/17
با از سرگیری معاملات در بازار فلزات قیمتی، طلا به تبع رشد شاخص دلار و همچنین کاهش نسبی نگرانی ها در زمینه بحران شبه جزیره کره با افت قیمتی مختصر مواجه شد.
افت طلا با احیای دلار در بازار جهانی

با از سرگیری معاملات در بازار فلزات قیمتی، قیمت طلا به تبع رشد شاخص دلار و همچنین کاهش نسبی نگرانی ها در زمینه بحران شبه جزیره کره با افت قیمتی مختصر مواجه شد.

برخی از سران بانک های مرکزی ایالتی در آمریکا در پایان هفته اظهاراتی را مبنی بر احتمال افزایش سه یا چهار مرحله‌ای نرخ بهره در سال جاری از سوی فدرال رزرو مطرح کردند که این امر در حمایت از شاخص دلار تاثیر گذار بود. با صعود شاخص دلار در صبح امروز معاملات طلا کمی زیر فشار قرار گرفت.

در عین حال پس از موافقت کره شمالی با انجام مذاکره باکره جنوبی بر سر اختلافات، رئیس جمهور ایالات متحده نیز در روز شنبه از آمادگی برای مذاکره تلفنی با رهبر کره شمالی خبر داد. انتشار این اخبار نیز کمی از نگرانی ها در زمینه بحران شبه جزیره کره را کاهش داد و در نتیجه تمایل سرمایه گذاران به طلا را به عنوان دارایی امن پایین آورد.

در حال حاضر هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه فوریه با قرارگیری در سطح 1319/2 دلار افتی بیش از 3 را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی نیز این محصول نزدیک به یک دلار ارزان شده و در سطح 1318/4 است.