صعود نفت به لطف کاهش دکل‌های حفاری آمریکا

23:17 - 1400/01/17
با کاهش تعداد دکل های حفاری نفت  آمریکا، قیمت نفت خام در صبح دوشنبه در مسیر صعودی قرار گرفته اما این محصول کماکان در سطوحی پایین تر از اوج قیمت سه ساله که در هفته گذشته تجربه شده بود در حال معامله است.
صعود نفت به لطف کاهش دکل‌های حفاری آمریکا

در پایان هفته موسسه بیکر هیوز در گزارشی اعلام کرد تعداد دکل های حفاری نفت آمریکا در هفته منتهی به پنجم ژانویه با کاهشی 5 عددی به 742 دکل رسیده است است. انتشار این خبر منجر به حمایت از قیمت نفت خام در معاملات صبح امروز شد.

در این میان برخی از تحلیلگران معتقدند با وجود کاهش تعداد دکل های حفاری، باید منتظر عبور سطح تولید نفت آمریکا از مرز 10 میلیون بشکه در روز به تبع افزایش تولید نفت شیل این کشور باشیم.

با وجود رشد قیمت نفت خام در صبح امروز، این محصول کماکان از سقف سه ساله ای که در هفته پیشین تجربه کرده بود کمی فاصله دارد. هفته گذشته قیمت نفت برنت به 68/27 دلار رسید که این رقم از ماه می 2015 تاکنون در بازار دیده نشده بود.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه مارس با رشدی 0/16 درصدی در سطح 67/73 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه فوریه 0/23 درصد گران شده و در سطح 61/58 دلار قرار گرفته است.