عبور شاخص دلار از مرز 92 واحد

23:17 - 1400/01/17
 با آغاز معاملات در بازار ارز جهانی، شاخص دلار در پی انتشار اخباری در زمینه افزایش نرخ بهره ایالات متحده پا به محدوده مثبت گذاشت و از کف سه ماه و نیم اخیر خود فاصله گرفت.
عبور شاخص دلار از مرز 92 واحد

در پایان هفته آمار اشتغال آمریکا در ماه دسامبر منتشر شد. پایین تر بودن رقم اعلامی برای مشاغل ایجاد شده نسبت به پیش بینی ها منجر به تزلزل دلار در برابر ارزهای مطرح در زمان انتشار این گزارش شد و شاخص دلار به پایین ترین سطح در سه ماه و نیم اخیر رسید. پس از این رویداد سطح خرید تکنیکال بر روی دلار در بازار بالا رفت و همین امر نیز شاخص دلار را در مسیر صعودی قرار داد. این روند در صبح امروز نیز ادماه یافته است.

در این میان اظهار نظر برخی از مقامات بانک مرکزی آمریکا در پایان هفته نیز در بهبود روند حرکتی دلار تاثیر شایانی داشت. رئیس بانک مرکزی سانفرانسیسکو روز شنبه اعلام کرد که فدرال رزور باید در سال 2018 در سه مرحله اقدام به افزایش نرخ بهره کند و در ادامه نیز در صورت نیاز، سیاست های پولی سختگیرانه تری را به اجرا درآورد. همچنین رئیس بانک مرکزی کلیولند نیز در مصاحبه با رویترز اظهار کرد که با توجه به روند رشد اقتصاد آمریکا و پایین ماندن نرخ بیکاری، افزایش چهارمرحله ی نرخ بهره در سال جاری دور از انتظار نیست.

بدین ترتیب تا این لحظه از معاملات صبح دو‌شنبه شاخص دلار ایالات متحده بدون تغییری ملموس در سطح 92/09 واحد قرار دارد.