معاملات فلزات زیر سایه نرخ بهره چین

23:16 - 1400/01/17
با آغاز معاملات فلزات پایه در لندن، بیشتر محصولات معاملاتی در مسیر رشد قرار گرفته اند اما به علت در پیش رو بودن انتشار گزارش‌های مهمی از اقتصاد چین، میزان افزایش قیمت این محصولات محدود بوده  و احتمال منفی شدن بازار وجود دارد. در این میان انتشار اخباری مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره در چین نیز فلزات را زیر فشار قرار داده است.
معاملات فلزات زیر سایه نرخ بهره چین

پس از افت قیمت مس  و آلومینیوم در هفته گذشته،  با آغاز معاملات در این هفته سطح خرید تکنیکال در بازار بالا رفت و همین امر نیز از رشد قیمت این محصولات حمایت کرد. در این میان روی به تبع رشد مناسب قیمت در روزهای گذشته، کمی زیر فشار ناشی از شناسایی سود قرار گرفت. با این وجود مثبت شدن شاخص دلار در صبح امروز میزان رشد قیمت فلزات را محدود کرد.

در عین حال قرار است نیمه شب چهارشنبه گزارش شاخص قیمت مصرف کننده و تولید کننده چین در ماه دسامبر منتشر شود. در آستانه انتشار این گزارش ها فضای معاملات کمی محتاطانه شده  و همین امر نیز از رشد بیش از پیش قیمت فلزات جوگیری کرده است.

در این میان برخی از نشریات دولتی در چین اعلام کردند  که بر اساس بررسی انجام شده از سوی محققان بانک مرکزی چین، افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک به نفع اقتصاد این کشور خواهد بود. اداره تحقیقات بانک مرکزی چین در این زمینه اعلام کرده است که با توجه به رشد ملموس قیمت محصولات صنعتی و سودآوری بنگاه های اقتصادی، در حال حاضر افزایش نرخ بهره می تواند به جلوگیری از حبابی شدن بازارها و محدود کردن روند رشد رشد بدهی ها کمک شایانی کند. در پی انتشار این خبر فلزات در معاملات شانگهای زیر فشار قرار گرفت.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی محدود در سطح 7124 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/12 درصدی به 2205 دلار رسیده است. سرب 0/33 درصد گران شد و در سطح 2561 دلار معامله می‌شود و روی با کاهش قیمتی 0/4 درصدی در سطح 3343 دلار قرار گرفته است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/8 درصد ارزان شد و آلومینیوم نیز 0/5 درصد کاهش قیمت را پشت سرگذاشت.  در این میان روی 0/1 درصد افت کرد و در این میان سرب نیز افزایش قیمتی جزئی  را پشت سرگذاشت.