رشد محدود قیمت نفت در صبح چهارشنبه

23:07 - 1400/01/17
صبح امروز نفت خام توانست به تبع برخی تحولات ژئوپولیتیکی وارد محدوده مثیبت قیمت شود. این محصول شب گذشته در پی انتشار اخباری از حط لوله فورتیس دریای شمال با افت قیمت مختصری مواجه شده بود.
رشد محدود قیمت نفت در صبح چهارشنبه

شب گذشته خبر رسید که پس از تعمیرات صورت گرفته در خط لوله فورتیس دریای شمال، جریان انتقال نفت از این خط لوله از سرگرفته شده است. انتشار این خبر معاملات نفت خام را زیر فشار قرار داد.

در این میان صبح امروز بازار نفت خام به تبع برخی تحولات ژئوپولیتیکی با رشد قیمت محدودی مواجه شد. رئیس جمهور ایلات متحده در پیامی توئیتری بار دیگر کره شمالی را تهدید کرد.

پس از آنکه رهبر کره شمالی گفته بود دکمه آغاز جنگ هستهای همواره بر روی میز وی قرار دارد ترامپ در توئیتر خود با کنایه به کیم جونگ اون نوشت که دکمه جنگ هسته ای در اختیار آمریکا بزرگتر و قوی تر است. همین امر نیز بار دیگر به افزایش تنش ها در شبه جزیره کره منجرشد و از رشد قیمت نفت حمایت کرد.در عین حال رویدادهای روزهای اخیر در ایران نیز کماکان بر بازار نفت تاثیر دارد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه مارس با رشدی محدود در سطح 66/58 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه فوریه 0/1 درصد گران شده و در سطح 60/41 دلار قرار گرفته است.