با توقف روند نزولی دلار روی داد

کاهش اقبال به بازار فلزات‌پایه

23:07 - 1400/01/17
با توقف روند نزولی دلار در صبح چهارشنبه فلزات پایه در لندن کمی زیر فشار قرار گرفتند. در بازار شانگهای روند مبهمی حاکم بود و با وجود افت قیمت مس و آلومینیم، معاملات سرب و روی پر رونق پیگیری شد. در این میان انتشار گزارش بهتر از انتظار شاخص مدیران خرید تولیدی ایالات متحده کمی از جو منفی بازار کاست.
کاهش اقبال به بازار فلزات‌پایه

پس از افت شاخص دلار به سطوح کمتر از 92 واحد در شب گذشته این نماگر صبح امروز روندی با ثبات را در پیش گرفت. همین امر نیز منجر به کاهش اقبال به فلزات پایه در معاملات صبح امروز شد. در عین حال کماکان شناسایی سود از سوی سرمایه گذاران کوتاه مدت در حال ایجاد فشار بر معاملات فلزات است.

در این میان افت ذخایر روی در انبارهای بازار لندن و شانگهای در روز گذشته معاملات این محصول را در چین مورد اقبال سرمایه گذاران قرار داده است.

همچنین شب گذشته اعلام شد که شاخص مدیران خرید تولیدی ایالات متحده در ماه دسامبر  به 55/1 واحد رسیده است. رقم اعلام شده برای این شاخص بهتر از انتظارات بود و همین امر نیز کمی از فشار بر معهاملات فلزات به ویژه مس را کاهش داد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی 0/4 درصدی در سطح 7188 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/45 درصدی به 2252 دلار رسیده است. سرب 0/2 درصد ارزان شد و در سطح 2552 دلار معامله می‌شود و روی با کاهش قیمتی 0/5 درصدی در سطح 3330 دلار قرار گرفته است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/4 درصد ارزان شد و آلومینیوم نیز 0/6 درصد کاهش قیمت را پشت سرگذاشت.  در این میان روی 0/1 درصدگران شد و سرب نیز با افزایش قیمتی 1/1 درصدی را پشت سرگذاشت.