در هفته اخیر روی داد

سقوط 5درصدی سنگ‌آهن

22:52 - 1400/01/17
پس از رشد ملموس قییت در هفته‌های گذشته ، معاملات سنگ‌آهن در آخرین هفته از سال 2017 میلادی زیر فشار شدیدی قرار گرفت و این محصول نزدیک به 5 درصد ارزان شد. کاهش تقاضا پس از رشد اخیر قیمت در کنار تضعیف بازار فولاد چین از دلایل تزلزل قیمت سنگ‌آهن به حساب می آید.
سقوط 5درصدی سنگ‌آهن

سنگ آهن هفته را با ثبات آغاز کرد و قیمت این محصول با وجود افتی مختص در سطوح بالاتر از 76 دلار باقی ماند. سیر نزولی قیمت اما در روز سه شنبه تشدید شد و با کاهش تقاضا در بازار نقدی، قیمت سنگ آهن به کمتر از 73 دلار سقوط کرد.

در عین حال افت قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای و همچنین تزلزل قیمت این محصولات در بازارهای نقدی چین به ویژه بازار تانگشان در بسیاری از جلسات معاملاتی این هفته نیز عامل دیگری در تضعیف قیمت سنگ آهن به حساب می آید.

در نهایت با نزدیک شدن هرچه بیشتر به پایان سال میلادی، میزان فعالیت در بازار وارداتی سنگ آهن  چین کاهش یافت و همین امر نیز به ثبات قیمت این محصول در دو روز پایانی هفته منجر شد.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه بدون تغییر ملموسی به 72/61 دلار رسید. این محصول کاهش قیمتی 4/9 درصدی را در هفته اخیر تجربه کرد.