تزلزل فلزات در آخرین روز کاری امسال

22:51 - 1400/01/17
پس از رشد قیمت روزهای اخیر، فلزات پایه در آخرین روز معاملاتی سال 2017 به محدوده منفی خزیدند. شناسایی سود پس از افزایش مناسب قیمت ها در روزهای پیشین یکی از دلایل تزلزل قیمت ها در صبح امروز به حساب می آید. در عین حال توفق روند نزولی دلار نیز عامل دیگری در تضعیف معاملات به شمار می رود. با این وجود میزان افت قیمت ها بسیار محدود بوده و احتمال دارد در صورت تزلزل مختصر دلار، قیمت ها با شروع معاملات اروپایی به مدار صعود بازگردند.
تزلزل فلزات در آخرین روز کاری امسال

روز گذشته به تبع تزلزل دلار، فلزات پایه رشد قیمت مناسبی را تجربه کردند به گونه ای که روی از مرز  3300 دلار عبور کرد و مس نیز در برهه ای از معاملات فراتر از سطح 7300 دلار رفت. آلومنییوم نیز بیش از پیش به 2300 دلار نزدیک شد. این روند اما در صبح امروز متوقف شد.

پس از رشد قیمت فلزات در تمام جلسات معاملاتی پیشین این هفته، سرمایه گذاران در آخرین روز کاری امسال دست به کار شناسایی سود شدند و با بستن موقعیت های معاملاتی به کار خود پایان دادند. همین امر نیز بازار را زیر فشار قرار داد.

در عین حال پس از افت ملموس شاخص دلار در روزهای گذشته به تبع انتشار برخی آمارهای ناامیدکننده اقتصادی از جمله تعداد درخواست کنندگان از بیمه بیکاری در آمریکا، این نماگر در صبح امروز روندی با ثبات را در پیش گرفته امری که تقاضا از سوی سرمایه گذاران در بازار فلزات را کاهش داده و همین امر نیز فشار مظاعفی را بر محصولات معاملاتی این بازار وارد کرده است.

بدین ترتیب تا این لحظه از معاملات روز جمعه هر تن مس در معاملات آتی لندن با افتی 0/2 درصدی به 7266 دلار رسید و آلومینیوم نیز با تزلزلی مختصر در سطح 2277 دلار قرار گرفت. روی نیز وضعیت مشابهی را تجربه کرد و به 3294 دلار رسید و در این میان سرب با رشدی 0/1 درصدی در سطح2533 دلار قرار گرفت.