معاملات لندن از سرگرفته شد

سمت‌و‌سوی نامشخص فلزات در صبح امروز

22:48 - 1400/01/17
پس از تعطیلی دو روز گذشته بازار فلزات لندن، امروز با از سرگیری معاملات جوی مبهم بر بازار حاکم شده است. مس در معاملات صبح جهارشنبه باز هم مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته و در حال حرکت به سوی قیمت 7200 دلار است و در این میان آلومینیوم  و روی در محدوده منفی معامله می شوند.
سمت‌و‌سوی نامشخص فلزات در صبح امروز

روز گذشته آمار مروبط به واردات فلزات از سوی چین در ماه نوامبر منتشر شد. براساس گزارش اداره گمرک چین میزان واردات مس تصفیه شده افزایشی 18 درصدی را در ماه گذشته میلادی تجربه کرده است.علاوه بر این موضوع شاهد افت 17 درصدی واردات قراضه از سوی این کشور در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم امری که چشم انداز تولید مس تصفیه شده از سوی این کشور در برهه کنونی را تیره کرد و همین امر نیز به بهبود قیمت در معاملات امروز منجر شد.

در ان میان روی  و آلومینیوم در معاملات امروز زیر فشار قرار گرفته اند. آغاز روند شناسایی سود پس از رشد مناسب قیمت ها در هفته گذشته از دلایل افت قیمت این محصولات به حساب می آید. در عین حال انتشار خبری از سوی کارگزاری مشهور Minmetals Jingyi در زمینه احتمال باقی ماندن میزان ذخایر آلومینیوم چین در سطوح بالاتر از 1/8 میلیون تن در فصل ابتدایی سال آینده نیز از دیگر عوامل ایجاد فشار بر معاملات ای این محصول به حساب می آید.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/5 درصدی در سطح 7170 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/8 درصدی به 2173 دلار رسیده است. سرب 0/1 درصد گران شده و در سطح و در سطح 2487 دلار معامله می‌شود و روی با کاهش قیمتی 0/7 درصدی در سطح 3244 دلار قرار گرفته است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/5 درصد گران شد و قیمت آلومینیوم نیز 1/1 درصد افزایش یافت. روی 0/2 درصد رشد کرد و در این میان سرب افزایش قیمتی 0/1 درصدی را پشت سرگذاشت.

ذکر این نکته ضروری است که معاملات در لندن امروز نیمه وقت بوده و در ساعت 12 ظهر به وقت گرینویچ بازار تعطیل خواهد شد.