سقوط فلزات پایه در معاملات شانگهای

فلزات پایه در معاملات روز سه‌شنبه بازار آتی شانگهای با افت قیمت ملموسی مواجه شدند. شناسایی سود از سوی سرمایه‌گذران در کنار انتشار اخباری از سمت عرضه  آلومینیوم معاملات را زیر فشار قرار داد.

پس از رشد قیمت جلسات معاملاتی اخیر، سرمایه‌گذاران در صبح امروز مشغول شناسایی سود شدند امری که معاملات را زیر فشار قرار داد. افزایش قیمت اخیر به گونه ای بود که مس توانست به بالاترین قیمت در دو ماه اخیر برسد.

در عین حال انتشار اخباری در زمینه ذخایر آلومینیوم چین معاملات این محصول را متاثر کرد. امروز کارگزاری مشهور Minmetals Jingyi در گزارشی پیش بینی کرد که میزان ذخایر آلومینیوم چین در فصل ابتدایی سال 2018 کاهش ملموسی را پشت سرنخواهد گذاشت و در سطوح بالاتر از 1/8 میلیون تن باقی خواهد ماند.

در این میان به تبع واردات محدود قراضه مس به چین در هفته‌های اخیر، سطح تقاضا برای مس تصفیه شده بالا رفته و همین امر نیز منجر به کاهش موجودی انبار این محصول در بازار آتی شانگهای در روزهای اخیر شده است. این موضوع از افت ملموس قیمت مس در معاملات امروز جلوگیری کرده است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/1 درصد ارزان شد و قیمت آلومینیوم نیز 1/7 درصد سقوط کرد. روی 0/9 درصد افت کرد و در این میان سرب کاهش قیمتی یک درصدی را پشت سرگذاشت.

ذکر این نکته ضروری است که امروز همانند روز دوشنبه بازار فلزات لندن تعطیل خواهد بود.

Submitted by admin on