جهش زغال کک‌شو در قرارداد فوب استرالیا

22:36 - 1400/01/17
تاخیر در ارسال محموله های زغال کک شو از کوئینزلند استرالیا این هفته نیز ادامه یافت و همین امر نیز منجر به جهش قیمت در قرارداد فوب استرلیا شد. افزایش تقاضا در خارج از چین نیز به صعود قیمت زغال کک شو دامن زد.
جهش زغال کک‌شو در قرارداد فوب استرالیا

محدودیت عرضه زغال ک شو از کوئینزلند استرالیا کماکان پابرجاست و همین امر نیز به تاخیر قابل ملاحظه در ارسال محموله ها از این ناحیه منجر شده است. از دو ماه گذشته به علت ازدحام کشتی ها در کوئینزلند، مشکلات جدی در زمینه بارگیری زغال کک شو پدید امده است.

در این میان تقاضای چینی ها در بازار وارداتی  برای زغال کک شو در این هفته چندان چشمگیر نبود  و همین امر نیز باعث تزلزل قیمت در قراردادهای سی اف آر بنادر این کشور شد. در مقابل فولادسازان در خارج از چین به منظور تامین موجودی انبار خود پیش از اتمام سال جاری میلادی سطح خرید را در این هفته افزایش دادند امری که به رشد بیش از پیش قیمت زغال کک شو دامن زد.

بر اساس گزارش متال بولتن شاخص قیمت زغال کک شو پریمیوم فوب استرالیا در این هفته 8 درصد گران شد و در سطح 255 دلار قرار گرفت. در مقابل شاخص قیمت زغال کک شو گرید پریمیوم در قرارداد سی اف آر چین با کاهشی 1/8 درصدی  به 215 دلار در هر تن رسید.