در پی تداوم کمبود عرضه در آسیا

قیمت متانول از 420 دلار فراتر رفت

22:31 - 1400/01/17
بازار متانول آسیا این هفته نیز همانند هفته‌های پیشین با کمبود عرضه مواجه بود و همین امر نیز به رشد بیش از پیش قیمت در مناطق مختلف آسیا منجر شد به گونه‌ای که این محصول در بازار وارداتی چین به بیش از 420 دلار در هر تن رسید. افزایش نسبی تقاضا نیز در افزایش قیمت‌ تاثیرگذار بود.
قیمت متانول از 420 دلار فراتر رفت

پلاتس: واحدهای متانول در شرق آسیا کماکان به علت کمبود خوراک گازی کمتر از ظرفیت عادی خود در حال تولید هستند. همین امر باعث تداوم وضعیت کمبود عرضه در این منطقه شده است. رشد قیمت متانول در این هفته نیز برخی واحدهای متانول به الفین (MTO) را به تعطیلی کشاند.

در این میان شرکت Zhejiang Xingxing که اخیرا واحد عظیم متانول به الفین خود را بازگشایی کرده، این هفته برای تامین خوراک این واحد مستقیما به بازار وارداتی رجوع و از خرید در بازار داخلی چین خودداری کرد. همین امر نیز به رشد بیش از پیش قیمت در بازار وارداتی دامن زد.

بر این اساس هر تن متانول تحت قرارداد سی‌اف‌آر چین با رشدی 10 دلاری در این هفته در سطح 421 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا با افزایشی به میزان 5 دلار، قیمت 425 دلار را تجربه کرد. در قرارداداهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت 19 دلار بالا رفت و این محصول در سطح 440 دلار معامله شد. در بازار هند متانول با افزایشی 17 دلاری به 432 دلار در قرارداد سی‌اف‌آر این منطقه رسید.