جمعه سیاه کریپتوها

حباب بیت کوین ترکید؟

22:29 - 1400/01/17
بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال یا همان کریپتوها در روز جمعه با سقوط قیمت شدیدی مواجه شدند امری که بسیاری از سرمایه گذاران در این ابزارهای تازه وارد را به وحشت انداخت و حرف و حدیث ها پیرامون ترکیدن حباب قیمت در بازار کریپتوها را بسیار داغ کرد. در حالی که اوضاع در یک ساعت و نیم اخیر کمی بهتر و بخشی از کاهش قیمت ساعات پیشین جبران شده اما کماکان احتمال ریزش بیش از پیش قیمت ها وجود دارد.
حباب بیت کوین ترکید؟

بیت کوین معاملات امروز را قیمت 16 هزار و چهارصد دلار آغاز کرد و با سپری شدن ساعاتی از بازار قیمت این محصول تا سطح 10 هزار و هفتصد دلار پایین آمد. در یک ساعت و نیم اخیر بخشی از این افت قیمت جبران شد و قیمت به بیش از 12 هزار دلار رسید. این در حالی است که پیش تر در معاملات این هفته بیت کوین تا مرز 20 هزار دلار پیشروی کرده بود. هم اکنون قیمت بیت کوین افت روزانه ای بیش از 25 درصد را تجربه کرده است.

دیگر ارزهای دیجیتال نیز حال و روز بهتری ندارند. اتریوم تا این لحظه نزدیک به 26 درصد ارزان شده و بیت کوین کش با سقوط قیمتی 42 درصدی مواجه شده است. لایت کوین نیز 26 درصد ارزان شده است. آیوتا 43 درصد کاهش قیمت را پشت سرگذاشته  و دش نیز 34 درصد پایین تر از قیمت ابتدای روز در حال معامله است. در این میان تنها ریپل توانسته بخش عمده ای از رشد ابتدای روز را جبران کند و میزان افت قیمت خود را به هفت درصد برساند.

برخی از فعالان خوش بین بازار این روند را ناشی از فرایند شناسایی سود در پایان سال میلادی می دانند و احتمال می دهند بازار در روزها یا حتی در ساعات آتی بتواند احیا شود. در این میان تعداد زیادی از تحلیلگران بر این عقیده اند که حباب بازار ترکیده و باید منتظر افت بیش از پیش قیمت ها باشیم.