توقف روند صعودی فلزات پایه

22:28 - 1400/01/17
با اتمام سیر نزولی دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان، فضای معاملات فلزات پایه در صبح امروز آرام شد و در این میان بیشتر محصولات به محدوده منفی خزیدند. همچنین پس از رشد ملموس قیمت ها در چند جلسه معاملاتی اخیر ، روند شناسایی سود از صبح امروز در بازار آغاز شده و همین امر نیز معاملات را زیر فشار قرار داده است.
توقف روند صعودی فلزات پایه

پس از افت بیش از پیش شاخص دلار در شب گذشته، این نماگر امروز روند با ثباتی را تجربه می کند و همین امر نیز از تب و تاب معاملات فلزات پایه کاسته است. انتشار آمار نه چندان امیدواکننده از رشد اقتصادی فصل سوم ایالات متحده و تعداد درخواست کنندگان از بیمه بیکاری در این کشور از جمله دلایل تضعیف دیشب شاخص دلار به حساب می آید.

همچنین پس از رشد ملموس قیمت فلزات در چند جلسه معاملاتی اخیر، امروز روند شناسایی سود در بازار آغاز شده و همین امر نیز مانع از ادامه سیر صعودی قیمت ها شده و برخی از محصولات همچون مس را به محدوده منفی کشانده است.

در روزهای اخیر تزلزل دلار در کنار برخی از عوامل بنیادی منجر به افزایش قابل ملاحظه قیمت فلزات به ویژه مس شده بود. از جمله این عوامل می توان به گزارش گروه مطالعات بین المللی مس در زمینه کاهش 2/5 درصدی تولید معدنی این محصول در 9 ماه ابتدایی سال جاری میلادی اشاره کرد. براساس این گزارش تولید کنسانتره مس نیز در این مدت 1/7 درصد افت کرده است.

بدین ترتیب تا این  لحظه از معاملات روز جاری  لندن مس با افتی 0/3 درصدی به 7061 دلار رسیده و سرب نیز با کاهش قیمتی 0/1 درصدی در سطح 2499 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم تغییر ملموسی نکرده و به 3246 دلار رسیده و در این میان روی 0/3 درصد گران شده و به 3246 دلار رسیده است.