مدیران دولتی از ادامه مذاکرات تعیین قیمت‌ها خبر می‌دهند

ماجرای ناتمام قیمت شیرخام

22:28 - 1400/01/17
در حالی که دامداران همسو با افزایش قیمت نهاده‌های دامی نسبت به قیمت کنونی شیرخام گلایه دارند که دولتی‌ها اعتقاد دارند تغییراتی در قیمت‌ها روی داده اما امیدوارند با تصمیم نهایی قیمت‌ شیرخام اصلاح شود.
ماجرای ناتمام قیمت شیرخام

با گرانی نهاده‌های دامی و افزایش قیمت شیرخام فشار هزینه‌ها بیش‌تر روی دامداران سنگینی خواهد کرد. دولت البته در مقام سیاست‌گذار امیدوار است متناسب با تغییر قیمت نهاده‌ها، قیمت شیرخام اصلاح شود. محمدرضا ملاصالحی؛ قائم مقام معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با «مهر» از برگزاری مذاکرات بر سر قیمت خرید شیرخام و فرآورده‌های لبنی  خبر می‌دهد که به نظر به زودی تصمیم‌های جدیدی اتخاذ می‌شود.

دولتی‌ها امیدوارند متناسب با تغییرات قیمت نهاده‌ها و سایر منابع هزینه‌ای قیمت خرید شیرخام اصلاح شود که با اذعان آن‌ها تا حدودی این اتفاق رخ داده است. البته دامداران چندان از وضعیت موجود راضی نیستند اما سیاست‌گذاران بر این باورند قیمت شیرخام ظرف دو سه ماه اخیر تا حدی رشد کرده، هر چند که مطلوب نبوده باشد. امید دولتی‌ها این است که قیمت به اندازه‌ای برسد که رضایت دامداران را در پی داشته باشد. «دنیای بورس»‌پیش از این هم در این خصوص وضعیت دامداران و لبنی‌ها را مورد بررسی قرار داده بود.

جزییات این گزارش را اینجا بخوانید.

در همین رابطه بخوانید: سنگینی بار هزینه‌ها بر دوش دامداران