نوسان محدود فلزات در صبح چهارشنبه

22:24 - 1400/01/17
صبح امروز جو آرامی بر بازار فلزات پایه حاکم است و محصولات معاملاتی این بازار با نوسان قیمت محدودی تا بدین لحظه مواجه شده‌اند. انتشار آمارهای امیدواکننده از اقتصاد چین و ایالات متحده و همچنین افت شب گذشته شاخص دلار از دلایل حمایت از قیمت‌ها به حساب می‌آید و در این میان روند شناسایی سود بازار را بار دیگر زیر فشار قرار داده است.
نوسان محدود فلزات در صبح چهارشنبه

بانک مرکزی چین در گزارشی اعلام کرد که براساس مطالعه صورت گرفته از سوی این نهاد شاخص اطمینان کارآفرینان چین در فصل پایانی سال جاری به بیش از 79 واحد افزایش یافته که این رقم فراتر از انتظارات بوده است.

همچنین انتشار آمار امیدوارکننده جوازهای ساختمانی صادر شده در ایالات متحده و همچنین تصویب طرح اصلاح نظام مالیاتی این کشور در مجلس نمایندگان نیز از دیگر عوامل حمایت‌کننده از بازار فلزات در صبح امروز به حساب می آید.

در این میان افت شاخص دلار در شب گذشته نیز منجر به بهبود  تقاضا برای فلزات در معاملات صبح امروز شده است. با این وجود کماکان شاهد ایجاد فشار بر معاملات به تبع روند شناسایی سود در روزهای پایانی سال هستیم.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن بدون تغییری ملموس در سطح 6936 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/2 درصدی به 2094 دلار رسیده است. سرب 0/1 درصد گران شده و در سطح و در سطح 2560 دلار معامله می‌شود و روی با افزایش قیمتی 0/3 درصدی در سطح 3215 دلار قرار گرفته است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/3 درصد گران شد و قیمت آلومینیوم نیز 1/2 درصد افزایش یافت. روی 0/3 درصد رشد کرد و در این میان سرب افزایش قیمتی 0/2 درصدی را پشت سرگذاشت.