صعود سنگ‌آهن با وجود عقبگرد فولاد

22:21 - 1400/01/17
معاملات محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای امروز زیر فشار قرار گرفت و قیمت این محصولات بیش از پیش پایین آمد. در مقابل، سنگ آهن کماکان مورد اقبال سرمایه گذاران قرار دارد.
صعود سنگ‌آهن با وجود عقبگرد فولاد

بازار آتی فولاد این روزها زیر فشار ناشی از شناسایی سود قرار گرفته و هر از گاهی به تبع بهبود قیمت ها در بازار نقدی، معاملات آتی نیز کمی احیا می شود اما در مجموع روندی نزولی بر قیمت های آتی حاکم است.  امروز نیز بار دیگر نورد گرم و میلگرد در بازار آتی شانگهای ارزان شدند.

در این میان با وجود عقبگرد قیمت محصولات فولادی، سنگ آهن کماکان مورد اقبال سرمایه گذارن قرار دارد. با وجود کاهش تولید زمستانی در صنعت فولاد، کماکان تقاضا برای سنگ آهن پرعیار در چین بالاست و همین امر نیز از رشد قیمت این محصول حمایت می کند.

صبح امروز هر تن سنگ آهن در پر حجم‌ترین قرارداد بازار کالایی دالیان با رشدی بیش از یک درصد به 80 دلار رسید. روز گذشته نیز قیمت این محصول هفت درصد بالا رفته بود. همچنین روز دوشنبه شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد متال بولتن در قرارداد سی اف ار کینگدائو چین با افزایشی 3/7 درصدی به 74/15 دلار رسید که این رقم از اواسط ماه سپتامبر در بازار دیده نشده بود.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با کاهشی به میزان 10 دلار در سطح 583 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 8 دلار افت کرد و به قیمت 575 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/61 است).