با افزایش فشار ناشی از شناسایی سود اتفاق افتاد

ورود قیمت فلزات به محدوده منفی

22:21 - 1400/01/17
پس از عملکرد مناسب فلزات پایه در یک هفته اخیر،این روزها با آغاز به کار بازاز عموما قیمت ها زیر فشار ناشی از شناسایی سود سرمایه گذاران کوتاه مدت قرار می گیرد. امروز نیز روندی مشابه روز گذشته بر بازار حاکم است و قیمت ها به تبع این امر روندی رو به افول را تجربه می کنند. در عین حال افزایش فروش استقراضی نیز به این وضعیت دامن زده است.
ورود قیمت فلزات به محدوده منفی

بخشی از سرمایه گذاران کوتاه مدت به ویژه در آسیا در روزهای اخیر مشغول شناسایی سود در ابتدای معاملات می شوند امری که تا پیش از ورود سرمایه گذاران اروپایی  و امریکایی تزلزل بازار فلزات را در پی دارد.

در عین حال بخشی از فعالان بازار پیش بینی می کنند که در روزهای باقی مانده از سال 2017 میلادی سرمایه گذاران نهادی و البته بخشی از سرمایه گذاران حقیقی برای تامین نقدینگی اقدام به بستن موقعیت‎های خود خواهند کرد امری که می تواند قیمت ها را زیر فشار قرار دهد . به همین دلیل این دسته از سرمایه گذاران اقدام به فروش استقراضی (Short Selling) در برهه کنونی کرده اند و همین  امر نیز فشار نسبی را بر معاملات فلزات پدید اورده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی 0/7 درصدی در سطح 6883 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/2 درصدی به 2069 دلار رسیده است. سرب 0/4 درصد ارزان شده و در سطح  و در سطح 2546 دلار معامله می‌شود و روی با کاهش قیمتی به همین میزان در سطح 3180 دلار قرار گرفته است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/1 درصد ارزان شد و قیمت آلومینیوم نیز 0/2 درصد کاهش یافت. روی 0/5 درصد افت کرد و در این میان سرب افزایش قیمتی 0/8 درصدی را پشت سرگذاشت.