شروع کم‌نوسان فلزات در هفته جاری

22:17 - 1400/01/17
با آغاز به کار بازار فلزات پایه در هفته جاری، قیمت ها در شانگهای با تبعیت از معاملات روز جمعه لندن رشد ملموسی را تجربه می کنند اما در معاملات امروز لندن برخی محصولات با افت نه چندان ملموسی مواجه شده اند. آغاز شناسایی سود از سوی سرمایه گذاران پس از رشد قابل ملاحظه قیمت ها در هفته گذشته از دلایل تضعیف معاملات به حساب می آید.
شروع کم‌نوسان فلزات در هفته جاری

شاخص دلار در معاملات صبح امروز روند با ثباتی را تجربه می کند و بنابراین از این حیث فشاری بر معاملات فلزات پایه در آغاز هفته وارد نیست. این نماگر هم اکنون در سطح 93/88  واحد قرار دارد.

پس از جهش ملموس قیمت فلزات در هفته گذشته به تبع تزلزل ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان، صبح امروز فشار ناشی از شناسایی سود معاملات فلزات را زیر فشار قرار داده است. در هفته گذشته مس با افزایش قیمی نزدیک به 5 درصد مواجه شد و آلومینیوم نیز رشد قیمتی 2/7 درصدی را پشت سرگذاشت. سرب و روی نیز به ترتیب 3/2 و 3/9 درصد گران شدند.

در این میان گروه مطالعات بین المللی سرب  و روی در جدیدترین گزارش خود از افزایش میزان کمبود عرضه این دو محصول در ماه اکتبر خبر داد امری که کمی از فشار موجود بر معاملات این دو محصول را کاهش داده است. بدین ترتیب احتمال دارد قیمت این محصولات بتواند در ادامه  وارد محدوده مثبت شود.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی 0/4 درصدی در سطح 6873 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم بدون تغییری ملموس به 2065 دلار رسیده است. سرب نیز وضعیت مشابهی را تجربه می کند  و در سطح 2522 دلار معامله می‌شود و روی با کاهش قیمتی 0/2 درصدی در سطح 3200 دلار قرار گرفته است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 1/4 درصد گران شد و قیمت سرب نیز 1/2 درصد افزایش یافت. روی 0/8 درصد رشد کرد و در این میان آلومینیوم افزایش قیمتی 0/6 درصدی را پشت سرگذاشت.