تداوم رشد قیمت فلزات در پایان هفته

22:05 - 1400/01/17
پس از تضعیف شدید دلار در برابر ارزهای مطرح جهان در چهارشنبه شب، فضای مثبتی بر معاملات فلزات پایه پدید آمده و رشد محدود شاخص دلار از شب گذشته به لطف انتشار برخی گزارش‌های امیدواکننده از اقتصاد آمریکا تنها سیر صعودی قیمت را در بازار فلزات محدود کرده است. در این میان تحولات سمت عرضه برخی از محصولات نیز در بهبود معاملات تاثیرگذار بوده است. با این وجود احتمال دارد که با آغاز روند شناسایی سود قیمت ها در ادامه معاملات زیر فشار قرار بگیرند.
تداوم رشد قیمت فلزات در پایان هفته

پس از عدم تغییر چشم انداز افزایش نرخ بهره در سال های پیش رو از سوی بانک مرکزی آمریکا، شاخص دلار سقوطی شدید را در چهارشنبه شب تجربه کرد و همین امر نیز به رونق معاملات فلزات پایه از آن زمان تاکنون منجر شده است.

پس از این رویداد به تبع انتشار گزارش هایی امیدواکننده از اقتصاد آمریکا مانند تعداد درخواست کنندگان بیمه بیکاری، سطح خرده فروشی  و شاخص مدیران خرید تولیدی ماه نوامبر بخشی از افت روزهای گذشته خنثی شد اما این روند تنها توانست  سیر رشد قیمت فلزات را محدود کند.

در این میان شرکت معدنکاری ملی شیلی نیز اعلام کرد که اعتصاب کارگری منجر به محدودیت تولید مس در پنج معدن این شرکت شده است. اعلام این خبر نیز حمایت مناسبی را از شب گذشته تاکنون  از قیمت مس ایجاد کرده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/13 درصدی در سطح 6792 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی مختصر به 2046دلار رسیده است. سرب به میزان 0/26 درصد گران شده و در سطح 2495 دلار معامله می‌شود و روی نیز با افزایش قیمتی 0/13 درصدی در سطح 3189 دلار قرار گرفته است.