افزایش محدود قیمت نفت در صبح جمعه

22:05 - 1400/01/17
معاملات نفت خام در صبح جمعه به تبع تعطیلی خط لوله فورتیس و کاهش ذخایر نفت ایالات متحده در مسیر رشد قرار دارد اما احتمال افزایش تولید نفت از سوی این کشور در سال آینده میزان افزایش قیمت این محصول را محدود کرده است.
افزایش محدود قیمت نفت در صبح جمعه

اواسط این هفته شرکت  Ineos که به عنوان بهره بردار خط لوله فورتیس دریای شکال شناخته می شود به تبع نشت نفت خام از این خط لوله اعلام وضعیت فورس ماژور کرد. این امر در روزهای اخیر تبدیل به عامل حمایتی از بازار نفت خام شده است. همچنین کاهش بیش از 5 میلیون بشکه ای سطح ذخایر نفت نفت  ایالات متحده در هفته گذشته نیز در رشد قیمت ها تاثیر داشته است.

در این میان آژانس بین المللی انرژی در گزارشی اعلام کرد بازار نفت خام احتمالا  به تبع رشد عرضه نفت شیل آمریکا با مازاد عرضه ای 200 هزار بشکه ای در روز در نیمه ابتدایی سال 2018 مواجه خواهد شد اما در نیمه دوم سال بازار به سوی کمبود عرضه ای به همین میزان حرکت خواهد کرد. انتشار این گزارش سیر صعودی قیمت در بازار نفت را محدود کرده است.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه فوریه با رشدی 0/22 درصدی در سطح 63/45 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه ژانویه 0/26 درصد گران شده و در سطح 57/19 دلار قرار گرفته است.