شروع آرام فلزات در هفته جاری

21:53 - 1400/01/17
با آغاز به کار بازارها در هفته جاری، برخی از  فلزات در معاملات لندن سیری صعودی اما آرامی را تجربه می کنند. در این میان پس از رشد ابتدای روز ، قیمت اغلب محصولات در جلسه معاملات ظهر بازار شانگهای وارد محدوده منفی شده اند. توقف روند صعودی دلار در کنار افزایش سطح خرید تکنیکال از جمله دلایل تحریک قیمت ها  در صبح امروز به حساب می آید اما انتشار آمار تورم چین معاملات را کمی زیر فشار قرار داده است.
شروع آرام فلزات در هفته جاری

پس از رشد ملموس شاخص دلار در هفته گذشته،  سیر صعودی این نماگر در صبح امروز مختل شد. در آستانه برگزاری نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو از روز آینده برای تصمیم گیری در زمینه تغییر نرخ بهره، فضای محتاطانه‌ای بر معاملات در بازار  ارز جهانی سایه افکنده  و همین امر نیز به ثبات شاخص دلار منجر شده است. به تبع این امر کمی از فشار وارد شده از سوی رشد دلار بر بازار فلزات کاسته شده و  این امر قیمت فلزات را تحریک کرده است.

همچنین پس از اصلاح ملموس قیمت‌ها در هفته گذشته، میزان خرید از سوی چارتیست ها به بهانه پایان یافتن موج اصلاحی اخیر از اوخر هفته گذشته افزایش یافته و این روند در صبح مروز نیز ادامه داشت و همین موضوع از معاملات فلزات حمایت نسبی را به عمل آورده است.

در این میان به تبع انتشار برخی آمارهای نه چندان امید بخش از  اقتصاد چین، روند صعودی قیمت فلزات بسیار کند شده است. روز گذشته اداره آمار ملی چین در گزارشی اعلام کرد که نرخ رشد شاخص قیمت مصرف کننده و تولید کننده این کشور در ماه نوامبر به ترتیب در سطح 1/7 و 5/8 درصد بوده است. ارقام اعلام شده به میزان 0/1درصد پایین تر از پیش بینی ها بوده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن بذون تغییری ملموس در سطح 6577 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/1 درصدی به 2016 دلار رسیده است. سرب به میزان 0/1 درصد ارزان شده و در سطح 2452 دلار معامله می‌شود و روی نیز با افزایش قیمتی 0/4 درصدی در سطح 3101 دلار قرار گرفته است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس و آلومینیوم به میزان جزئی ارزان شدند. سرب 0/9 درصد افت کرد و در این میان روی افزایش قیمتی یک  درصدی را پشت سرگذاشت.