فلزات‌پایه به مدار صعود بازگشتند

سرب و روی پیشتاز معاملات لندن

21:40 - 1400/01/17
پس از توقف روند صعودی ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان در صبح امروز، معاملات فلزات پایه از زیر فشار شکل گرفته در روز گذشته خارج شد و قیمت محصولات معاملاتی در این بازار پا به محدوده مثبت گذاشت. تداوم روند کاهش ذخایر این محصولات نیز در بهبود قیمت ها تاثیرگذار بود.
سرب و روی پیشتاز معاملات لندن

پس از رشد ملموس شاخص دلار در روز گذشته به لطف تصویب طرح اصلاح نظام مالیاتی در سنای آمریکا، صبح امروز به تبع آغاز روند شناسایی سود از سوی سرمایه گذاران این نماگر پا به محدوده منفی گذاشت و همین امر نیز منجر به بهبود تقاضا برای فلزات و رشد قیمیت این محصولات در معاملات لندن شد. در بازار شانگهای اما شاهد افت قیمت ها به تبعیت از افت بازار لندن در عصر روز گذشته بودیم.

همچنین موجودی انبار بیشتر محصولات معاملاتی در بازار فلزات لندن روز گذشته بیش از پیش کاهش یافت به گونه ای که شاهد افت دو هزار تنی سطح ذخایر روی بودیم و میزان موجودی مس نیز در انبارهای این بازار 5 هزار تن پایین آمد.

با این وجود رشد قیمت ها محدود بوده چرا که قرار است در پایان هفته گزارش های مهمی همچون تراز تجاری و شاخص قیمت مصرف کننده و تولیدکننده چین منتشر شود و در آستانه انتشار این گزارش ها فعالان بازار فلزات پایه کمی احتیاط را چاشنی کار کرده اند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی جزئی در سطح 6811 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/1 درصدی به 2074 دلار رسیده است. سرب به میزان یک درصد گران شده و در سطح 2525 دلار معامله می‌شود و روی نیز با افزایش قیمتی 0/6 درصدی در سطح 3196 دلار قرار گرفته است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/1 درصد ارزان شد و روی نیز کاهش قیمتی 0/5 درصدی را پشت سرگذاشت. سرب 0/3 درصد افت کرد و در این میان آلومینیوم افزایش قیمتی 0/1 درصدی  را پشت سرگذاشت.