کاهش فشار بر فلزات پس از سقوط شب گذشته

21:23 - 1400/01/17
پس از افت ملموس بازار فلزات در عصر روز گذشته به تبع انتشار آمار ناامیدکننده سرمایه گذاری در مستغلات چین و صعود شاخص دلار ، امروز با ورود این نماگر به محدوده منفی کمی از فشار موجود بر روی معاملات کاسته شده و برخی از محصولات پا به محدوده مثبت گذاشتند. افزایش سطح خرد تکنیکال پس از اصلاح قیمت فلزات در روزهای گذشته نیز در بهبود وضعیت کلی بازار نقش داشته است.
کاهش فشار بر فلزات پس از سقوط شب گذشته

با تصویب طرح کاهش مالیات های رئیس جمهور آمریکا در کمیته بودجه سنا در شب گذشته، این طرح حالا باید برای رای گیری نهایی به صحن علنی سنا برود. موفقیت جمهوری خواهان در تصویب طرح مذکور در کمیته بودجه شب گذشته توانست شاخص دلار را با رشدی نسبتا ملموس مواجه کند و همین امر نیز تقاضا برای فلزات را بیش از پیش کاهش داد.

همچنین اعلام خبر رسیدن نرخ رشد سرمایه گذاری در مستغلات چین به 5/6 درصد در ماه اکتبر نیز در افول فلزات تاثیرگذار بود. نرخ رشد مذکور در ماه سپتامبر در سطح 9/2 درصد قرار داشت.

صبح امروز اما شاهد ورود شاخص دلار به محدوده منفی بودیم. امری که کمی از فشار موجود بر معاملات فلزات را کاهش داد و به تبع این امر قیمت برخی از محصولات معاملاتی در بازار لندن در مسیر رشد قرار گرفت. با این وجود در بازار شانگهای قیمت ها به تبعیت از افت جلسه پیشین در لندن در مسیر نزولی قرار گرفته اند.

همچنین پس از افت ملموس قیمت فلزات در دو روز گذشته، سطح خرید تکنیکال در بازار فلزات افزایش یافته و همین امر نیز  در کاهش جو منفی حاکم بر بازار تاثیرگذار بوده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/3 درصدی در سطح 6827 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/15 درصدی به 2098 دلار رسیده است. سرب به میزان 0/2 درصد گران شده و در 2433 معامله می شود و روی نیز با کاهش قیمتی 0/25 درصدی در سطح 3155 دلار قرار گرفته است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/8 درصد ارزان شد و آلومینیوم نیز کاهش قیمتی 1/5 درصدی را پشت سرگذاشت. روی 0/4 درصد افت کرد و در این میان سرب افزایش قیمتی بسیار جزئی را پشت سرگذاشت.