افت قیمت نفت در پی احتمال بازگشایی خط لوله Keystone

 با افزایش احتمال بازگشایی خط لوله نفتی Keystone، کمی از نگرانی‌های موجود در زمینه عرضه نفت در آمریکای شمالی کاهش یافت و همین امر نیز به افت قیمت نفت در معاملات صبح امروز منجر شد.

در حالی که هفته گذشته پس از اعلان تصمیم شرکت TransCanada برای تعطیلی خط لوله Keystone به منظور انجام تعمیرات در این خط  قیمت نفت افزایش ملموسی را تجربه کرد، این شرکت در جدیدترین موضع گیری خود از تصمیم برای بازگشایی خط لوله مذکور پس از کسب تایید مقامات آمریکایی داد.

خط لوله Keystone که روزانه 590 هزار بشکه از نفت خام کانادا را به پالایشگاه‌های ایالات متحده ارسال می کند، هفته گذشته به علت مشکل نشت نفت در منطقه تگزاس تعطیل شده بود.

 همچنین نگرانی‌هایی ایجاد شده در زمینه پایبندی روسیه به برنامه کاهش تولید نفت در آستانه برگزاری نشست اوپک، بازار نفت را زیر فشار قرار داده است. وزیر اقتصاد روسیه در روزهای گذشته اعلام کرد که اقتصاد روسیه در ماه اکتبر از ناحیه کاهش تولید نفت آسیب دیده است. این موضعگیری باعث ایجاد نگرانی‌هایی در زمینه عزم روسیه برای ادامه روند کاهش تولید ایجاد کرده است.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژانویه با افتی 0/3 درصدی در سطح 63/16 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه ژانویه 0/6 درصد ارزان شده و در سطح 57/74 دلار قرار گرفته است.

 

 

Submitted by admin on