ثبات دلار در آستانه بررسی طرح کاهش مالیات در سنا

21:20 - 1400/01/17
پس از سقوط شدید شاخص دلار در هفته گذشت، این نماگر در روز سه شنبه در آستانه بررسی طرح کاهش مالیات ها در مجلس سنای ایالات متحده برای دومین روز متوالی روندی کم نوسان را پشت سرمی گذارد.
ثبات دلار در آستانه بررسی طرح کاهش مالیات در سنا

شاخص دلار در هفته گذشته افت شدیدی را زیر سایه گزارش های ناامیدکننده اقتصادی ایالات متحده، مسطح شدن منحنی بازده اورق قرضه این کشور و نتایج بهتر از انتظار منتشر شده از اقتصادهای اروپایی  تجربه کرد. اما در دو روز اخیر در آستانه بررسی طرح کاهش مالیات های مد نظر کاخ سفید در مجلس سنا کمی از زیر فشار خارج شد.

رهبران جمهوری خواه سنای آمریکا در تلاشند تا بررسی طرح کاهش مالیات ها را در جلسه سه شنبه شب به صحن علنی این مجلس ببرند و در آستانه بررسی این طرح در سنا، سرمایه گذران احتیاط را چاشنی معالات کرده اند و همین امر نیز از هیجان هفته گذشته کاسته است.

البته در این میان نگرانی هایی نیز در زمینه بررسی این طرح در سنا وجود دارد. در حالی که کمیته بودجه سنا پیش از جلسه علنی این مجلس می بایست به بررسی طرح مذکور در صحن علنی رای مثبت بدهد، دوتن از جمهوری خواهان عضو این کمیته از احتمال رای منفی به این طرح خبر داده اند. همین امر نیز ابهامات در بازار ارز را بیش از پیش افزایش داده است.

رای منفی این کمیته به طرح مذکور پایان کار نخواهد بود اما کار تصویب در سنا را بسیار سخت خواهد کرد. با تصویب طرح  در کمیته بودجه ، جمهوری خواهان می توانند ار فرآیند پارلمانی موسوم به مصالحه استفاده کنند که براساس آن قادر خواهند بود در صورت کسب 52 رای مثبت از 100 رای  سنا  طرح را در صحن علنی به تصویب رسانند اما در صورت عدم تصویب در کمیته بودجه حداقل رای لازم به 60 رای افزایش خواهد یافت.

بدین ترتیب شاخص دلار ایالات متحده این لحظه از معاملات امروز بدون تغییری ملموس در سطح 92/86 واحد قرار دارد.