بازار داغ زغال کک‌شو

21:16 - 1400/01/17
به تبع کاهش عرضه زغال کک شو از سوی استرالیا و رونق معاملات محصولات فولادی در بازار چین، این هفته بازا این زغال کک شو گرم بود و قیمت این محصول در قرارداد فوب استرالیا رشدی 5 درصدی را پشت سر گذاشت.
بازار داغ زغال کک‌شو

به تبه ایجاد ترافیک و ازدحام کشتی ها در بندر کوئیزلند استرالیا، بارگیری زغال کک شو در برهه کنونی با مشکل مواجه شده و همین امر نیز کاهش عرضه این محصول را به بازارهای آسایی در پی داشته است.

همچنین با آغاز برنامه رسمی کاهش تولید فولاد در چین از میانه نوامبر، معامله گران در بازار محصولات فولادی سطح خرید خود را بالا برده اند تا در ماه های پیشرو با مشکل کمبود مواجه نشوند. در این میان میزان فعالیت های سفه بازی نیز به میزان ملموسی بالا رفته و همین امر نیز به افزایش قابل ملاحظه قیمت محصولات فولادی و همچنین نهاده های تولید فولاد منجر شده است.

بر اساس گزارش متال بولتن شاخص قیمت زغال کک‌شو سخت گرید پریمیوم در قرارداد سی اف آر چین با رشدی 2/8 درصدی در هفته اخیر به حدود 199 دلار رسید. همچنین شاخص قیمت زغال کک شو پریمیوم فوب استرالیا 5 درصد گران شد و در سطح 198 دلار قرار گرفت. اینمحصول در رو چهارنشب د قیمت هایی بالاتر از 200 دلار معامله شد.