جهش قیمت سنگ‌آهن در بازار جهانی

21:12 - 1400/01/17
معاملات سنگ آهن این هفته بسیار پر رونق پیگیری شد و به تبع رشد ملموس قیمت محصولات فولادی در بازارهای آتی و نقدی چین، این محصول نیز توانست در بازار نقدی بیش از هشت درصد گران شود.
جهش قیمت سنگ‌آهن در بازار جهانی

با شروع معاملات هفتگی قیت سنگ آهن توانست به لطف رونق معاملات محصولات فولادی در بازارهای نقدی و آتی چین سیری رو به رشد را تجربه کند. این روند اما چندان دوام نیاورد ودر روز سه شنبه شاهد بازگشت قیمت این محصول به سطوح کمتر از 63 دلار بودیم.

در روز چهارشنبه اما شاهد رشد قیمت بیش از دو دلاری قیمت سنگ آهن در بازار نقدی بودیم. افزایش شدید قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای در کنار رشد بیش از پیش قیمت بیلت در بازار نقدی تانگشان منجر به صعود قابل ملاحظه قیمت میلگرد  و نورد گرم در بازار داخلی  چین شذ. به تبه این امر سنگ آهن در معاملات آتی بازار کالایی دالیان نیز گران شد و همین امر نیز از رشد قیمت نقدی حمایت کرد.

این روند در روزهای پایانی هفته نیز ادامه یافت  و این در حالی بود که در  بازار فولاد در روز جمعه به تبع آغاز روند شناسایی سود، سیر صعودی قیمت متوقف شد اما سنگ آهن توانست در بازار نقدی رشد قیمتی مختصر را تجربه کند.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با رشدی 25 سنتی به 67/94 دلار رسید. این محصول افزایشی قیمتی 8/5 درصدی را در هفته اخیر تجربه کرد.