معاملات مبهم فلزات پایه در لندن و شانگهای

21:05 - 1400/01/17
با افزایش سطح خرید تکنیکال، فشار موجود بر معاملات فلزات پایه از عصر روز گذشته کمی کاهش یافت و همین امر نیز برخی محصولات را در معاملات لندن به محدوده مثبت وارد کرد. انتشار برخی اخبار از سمت عرضه این محصولات نیز در بهبود معاملات نقش آفرین بود. پس از این روند اما در صبح امروز فضایی مبهم بر معاملات شانگهای و لندن سایه افکنده  و فشار ناشی از رشد شب گذشته ارزش دلار در کنار شناسایی سود از تب و تاب بازار کاسته است.
معاملات مبهم فلزات پایه در لندن و شانگهای

پس از افت قیمت صبح و ظهر روز گذشته سطح خرید تکنیکال در بازار فلزات افزایش یافت امری که به بهبود نسبی فضای معاملات انجامید. در این میان افزایش ملموس ارزش دلار از رشد دسته جمعی قیمت‌ها جلوگیری کرد و در این میان برخی محصولات مانند مس توانستند به تبع انتشار اخباری مبنی بر اخلال در سمت عرضه رشد نسبتا مطلوبی را تجربه کنند.

عصر روز گذشته خبر رسید که کارگران شرکت Southern Copper در پرو قرار است از امشب وارد اعتصاب شوند. همچنین کارگران عضو فدراسیون معادن پرو نیز از روز گذشته نشستی را برگزار کرده اند و احتمال اخذ تصمیم به برگزاری اعتصاب سراسری در معادن این کشور در خلال این گردهمایی وجود دارد. همین امر نیز حمایت نسبی را از قیمت مس و روی ایجاد کرد اما در مجموع به علت کمبود نقدینگی در بازار در آستانه تعطیلی عید شکرگزاری در ایالات متحده روندی مبهم بر کلیت بازار حاکم شده است.

در این میان تردید فعالان بازار در زمینه میزان کاهش تولید آلومینیوم چین، قیمت این محصول را کماکان زیر فشار قرار داده است. اخبار ضد و نقیضی در زمینه کاهش کمتر از برنامه تولید آلومینیوم در  چین به گوش می رسد و حتی اعلام شده برخی واحدها  کمی بر سطح تولید خود افزوده اند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی 0/2 درصدی در سطح 6824 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/3 درصدی به 2081 دلار رسیده است. سرب و روی نیز بدون تغییری ملموس به ترتیب در قیمت 2458 و 3160 دلار معامله ی شوند.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/8 درصد گران شد و سرب نیز افزایش قیمتی 0/6 درصدی را پشت سر گذاشت. روی 0/2 درصد افت کرد و در این میان آلومینیوم کاهش قیمتی 2 درصدی را پشت سر گذاشت.