تزلزل اندک نفت با کاهش تنش‌های سیاسی

21:02 - 1400/01/17
پس از رشد قیمت نفت در روز جمعه، با کاهش نسبی ریسک سیاسی در خاورمیانه قیمت این محصول در معاملات صبح امروز با افت قیمتی مختصر مواجه شد.
تزلزل اندک نفت با کاهش تنش‌های سیاسی

با وجود تکرار ادعاهای عربستان و بیانیه یکجانبه اتحادیه بر علیه ایران در زمینه حمایت این کشور از تروریسم در پایان هفته، به نظر می رسد که فعالان بازار این موضع گیری ها را در برهه کنونی بیشتر در حد لفاظی های سیاسی ارزیابی می کنند.

در عین حال  با خروج نخست وزیر لبنان از عربستان سعودی به مقصد فرانسه و اعلام تصمیم حریری مبنی بر بازگشت به لبنان در روز استقلال این کشور یعنی چهارشنبه، کمی از تنش های سیاسی موجود کاسته شد و همین امر نیز فضای معاملات در بازار انرژی را آرام تر کرد.

این در حالی است که به علت در پیش رو بودن تعطیلی عید شکرگزاری در ایالات متحده حجم معاملات در این هفته پایین تر از حالت عادی بازار خواهد بود. همچنین فعالان بازار معتقدند در آستانه برگزاری نشست اوپک در پایان ماه نوامبر، سرمایه گذاران از اتخاذ موقعیت های پر حجم در بازار نفت خام خودداری خواهند کرد و همین امر نیز می تواند نوسان قیمت این محصول را به حداقل برساند.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژانویه با افتی 0/14 درصدی در سطح 62/63 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه دسامبر 0/16 درصد ارزان شده و در سطح 56/62 دلار قرار گرفته است.