به تبع تحولات طرح کاهش مالیات و پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا روی داد

افت ملموس شاخص دلار در صبح جمعه

20:57 - 1400/01/17
بالا رفتن ابهامات موجود در زمینه احتمال تصویب طرح کاهش مالیات ها در سنای آمریکا و همچنین احضار اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ در زمینه پرونده دخالیت روسیه در انتخابات این کشور ، شاخص دلار در معاملات صبح جمعه افتی ملموسی را تجربه کرد.
افت ملموس شاخص دلار در صبح جمعه

مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته طرح مد نظر دولت ترامپ در زمینه کاهش مالیات ها را تصویب کرد و حالا فعالان اقتصادی باید منتظر بررسی این طرح پس از تعطیلات عید شکرگزاری در مجلس سنا باشند. این طر ح در کنگره با 227 رای موافق در برابر 205 رای موافق به تصویب رسید. تمام دموکرات ها و تعدادی از جمهوری خواهان به این طرح رای منفی دادند. این در حالی است که جمهوری خواهان در سنا اکثریت شکننده تری را نسبت به کنگره در اختیار دارند و همین امر نیز می تواند مانع از تصویب طرح مذکور شود.

تصویب این طرح در کنگره تا این جای کار پیشرفت مهمی برای کاخ سفید به حساب می آید و بسیاری از سرمایه گذاران نیز نسبت به تاثیرات مثبت این رویداد بر بازارهای مالی امیدوار هستند اما تا زمان تعیین تکلیف نهایی طرح مذکور در سنای آمریکا معاملات در بازار ارز محتاطانه پیگیری خواهد شد.

همچنین وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که تیم بررسی پرونده دخالت روسی ها در انتخابات راست جمهوری ایالات متحده برای بررسی بیشتر این موضوع برای اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ احضاریه صادر کرده اند. اعلام این خبر دلار را در مسیر نزولی قرار داد.

در برهه کنونی شاخص دلار با افتی0/3 درصدی در سطح 93/61 واحد قرار کرفته است.