افزایش محدود قیمت طلا

20:50 - 1400/01/17
پس از افت قیمت طلا در پایان هفته گذشته، قیمت این محصول در معاملات روز دوشنبه به تبع افزایش سطح خرید تکنیکال و همچنین رشد تقاضا به عنوان دارایی امن تا این لحظه روندی صعودی را در پیش گرفته است.
افزایش محدود قیمت طلا

پس از افت بیش از هفت دلاری قیمت طلا در پایان هفته ، امروز سطح خرید تکنیکال در بازار بالا رفت و همین امر نیز از رشد قیمت در روز دوشنبه حمایت کرد.

در عین حال رئیس جمهور  آمریکا روزهای گذشته در خلال سفر به شرق آسیا بار دیگر زبان به تهدید کره شمالی و انتقاد از رهبر این کشور گشود و همین امر نیز تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را بالا برد.

در این میان رشد محدود شاخص دلار از افزایش ملموس قیمت طلا جلوگیری کرده است. همچنین قرار است آمار مربوط به شاخص قیمت تولید کننده و مصرف کننده ایالات متحده در دو روز آینده منتشر شود و همین امر نیز باعث شده تا سرمایه گذران در بازار ارز و طلا رویکردی محافظه کارانه را در معاملات خود لحاظ کنند.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1277/4 دلار رشد قیمتی 2/8 دلاری را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت بیش از یک دلار بالا رفته و در سطح 1276/9 قرار گرفته است.