در پی تزریق نقدینگی از سوی بانک مرکزی چین به سیستم مالی رقم خورد

بازگشت فلزات به مدار صعودی

20:39 - 1400/01/17
پس از افت قیمت روز گذشت، فلزات پایه در معاملات روز جمعه توانستند به مدار صعود بازگردند و در این میان سرب تا این لحظه بهترین عملکرد قیمتی را به ثبت رسانده است. تزریق نقدینگی از سوی بانک مرکزی چین به سیستم مالی این کشور در روز گذشته چشم اندار تقاضا در بازارهای کالایی از جمله مس را روشن‌کرده و همین امر نیز در بهبود روند معاملات تاثیرگذار بوده است.
بازگشت فلزات به مدار صعودی

بانک مرکزی چین روز گذشته 50 میلیارد یوان به منظور حمایت از سیستم مالی به موسسات مالی این کشور تزریق کرد و همین امر نیز به بهبود چشم انداز تقاضا برای فلزات انجامید. سختگیری های اعتباری دولت چین در سال جاری میلادی در برهه هایی منجر به کمبود نقدینگی در میان فعالان بازارهای کالایی شده و همین امر نیز معاملات این محصولات را زیر فشار قرار داده است.

در عین حال به صورت سنتی در بازه نیمه نوامبر تا میانه مارس تقاضا برای برخی از فلزات به ویژه سرب  در بازار داخلی چین بالا می رود که این امر نیز منجر به حمایت از قیمت ها شده است. افت شب گذشته شاخص دلار نیز در بهبود روند معاملات نقش داشت.

در برهه کنونی در معاملات لندن هر تن مس در قرارداد سه ماهه با رشدی 0/4 درصدی در سطح 6849 دلار قرار گرفته و  سرب نیز 0.8 درصد گران شده و به 2539 دلار رسیده است. روی با افزایشی 0/3 درصدی در قیمت 3198 دلار معامله می شود و در این میان تنها آلومینیم با افتی 0/1 درصدی در سطح 2089 دلار قرار گرفته است.