صادرات ترانس ایران به 4 کشور نهایی شد

افزایش تعرفه واردات ترانس

20:39 - 1400/01/17
به منظور جلوگیری از واردات ترانس‌های خارجی، تعرفه گمرکی این کالا افزایش یافت؛ در این شرایط، سرمایه‌گذاران خارجی به جای وارد کردن ترانس‌های خود، ترانس‌های ایرانی را خریداری می‌کنند.
افزایش تعرفه واردات ترانس

ایران جزو 10 کشور بزرگ سازنده ترانسفرماتور در جهان است و هم اکنون از نظر کیفیت در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند علاوه بر تجهیزات، دانش فنی خود را به دیگر کشورها صادر کند.

ارسلان فتحی پور؛ عضو سندیکای صنعت برق ایران به «ایرنا» می‌گوید: با توجه به افزایش تعرفه واردات ترانس، به نظر می‌رسد امسال و سال‌های آینده میزان واردات این کالا به کشور روندی کاهشی به خود بگیرد.

فتحی‌پور ایران از امضای دو قرارداد با سرمایه‌گذاران چینی که با ایران قرارداد فاینانس امضا کرده‌اند، خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تعرفه گمرکی واردات انواع ترانسفرماتور از 24 به 30 درصد، ورود این کالا به کشور صرفه اقتصادی نخواهد داشت؛ به همین سبب تولیدکنندگان داخلی ترانس‌های مورد نیاز این سرمایه‌گذاران را تامین خواهند کرد.

در قراردادهای فاینانس، یک بانک یا موسسه تجاری خارجی تسهیلاتی را به منظور عملیاتی معین پرداخت می‌کند. تاکنون قراردادهایی با شرکت‌های عمان، آفریقای جنوبی، آذربایجان و عراق به منظور صادرات ترانس منعقد شده است.