صعود قیمت طلا در بازار جهانی

20:38 - 1400/01/17
در پی تزلزل شاخص دلار در معاملات چهاشنبه ، طلا در معاملات آتی  و نقدی به محدوده مثبت قیمت وارد شد. موضع گیری های روز گذشته رئیس جمهور ایالات متحده علیه کره شمالی در سفر به شرق آسیا نیز در بهبود تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن اثرگذار بوده است.
صعود قیمت طلا در بازار جهانی

به تبع انتشار اخباری مبنی مبنی بر عزم سران جمهوری خواه سنای ایالات متحده برای به تعویق انداختن بررسی طرح کاهش مالیات های مد نظر کاخ سفید به مدت یک سال، شاخص  دلار زیر فشار قرار گرفته و در هم اکنون نیز به محدوده منفی خزیده  و این امر منجر به حمایت از قیمت طلا در صبح چهارشنبه شده است.

در عین حال روز گذشته بار دیگر شاهد اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده بر ضد کره شمالی در سفرش به کره جنوبی بودیم  و در ادامه نیز مقامات پیونگ یانگ در قبال تهدیدات تازه ترامپ وعده افزایش توان نظامی خود را دادند. همین امر نیزاز شب گذشته منجر به افزایش تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن شده است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1278/3 دلار رشد قیمتی 2/5 دلاری را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت بیش از سه دلار بالا رفته و در سطح 1278/7 قرار گرفته است.