فولاد مبارکه ‌به دنبال احداث نورد گرم در اروپا است

تحلیل « فولاد » از چالش صادراتی در اروپا

20:36 - 1400/01/17
از دید مدیران فولاد مبارکه تعرفه واردات ورق فولادی از سوی اتحادیه اروپا جریمه نیست بلکه تنها به معنای حمایت از صنعت فولاد در منطقه یورو است. بهرام سبحانی با تاکید اینکه ایران در بازار فولاد اروپا دامپینک نکرده معتقد است این مجموعه باید در اروپا یک واحد نورد گرم احداث کند تا فروش فولاد هرمزگان را با این کار تضمین کند.
تحلیل « فولاد » از چالش صادراتی در اروپا

به گزارش «دنیای بورس» بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه در یک نشست خبری واکنش به تعرفه واردات ورق فولادی از سوی اتحادیه اروپا می‌گوید: این تعرفه جریمه نیست، بلکه اروپا از صنعت خود حمایت کرده است. به گفته سبحانی، تعرفه برای واردات ورق فولاد در اروپا برای اغلب کشورها وضع شده این در حالی است که برخی در کشور تعرفه واردات فولاد اروپا برای فولاد ایران را جریمه فرض کردند که این برداشت اشتباه است. به ادعای سبحانی اتحادیه اروپا و برخی شرکت‌ها اعلام کردند که ایران در بازار فولاد اروپا دامپینگ نکرده، بنابراین فقط برای چین تعرفه آنتی دامپینگ گذاشتند. بر مبنای تصمیم اخیر اروپا شرکت‌هایی که بخواهند به اروپا ورق وارد کنند مشمول تعرفه شناور خواهند شد. این رقم ۹۶ یورو برای شرکت‌های روسیه، ۶۲ تا ۶۳ یورو برای شرکت‌های اوکراینی و برای فولاد مبارکه 57.5 یورو تعیین شد.

از منظر مدیران فولاد مبارکه اتحادیه اروپا تعرفه را برای هر شرکت به‌صورت جداگانه تعریف کرده است و رقم آن تابع نیاز است که به بازار اروپا صادر کرده‌اند. مدیرعامل فولاد مبارکه در یک پیشنهادی تاکید می‌کند: در اروپا باید یک واحد نورد گرم احداث کنند تا فروش فولاد هرمزگان با این کار تضمین شود. «دنیای بورس» پیش از این واکنش فولاد مبارکه به تعرفه واردات را مورد بررسی قرار داده بود.

در همین رابطه بخوانید:

آسیب‌شناسی بهرام سبحانی از صادرات فولاد ایران

احتمال کاهش ملموس واردات نورد فولادی به اروپا

«فولاد»‌ در انتظار تصمیم نهایی اروپا