معاملات رو به افول فلزات در صبح سه‌شنبه

پس از رشد قیمت روز گذشته بسیاری از محصولات معاملاتی در بازار فلزات پایه، صبح امروز بازار زیر فشار ناشی از شناسایی سود قرار گرفته و قیمت ها به محدوده منفی خزیده اند. در روزهای اخیر بازار با وضعیت خنثی مواجه بوده و خرید و فروش‌های تکنیکال منجر به نوسان قیمت‌ها در سطحی محدود شده است.همچنین ابهام در روند پیش روی دلار در آستانه سخنرانی روسای بانک های مرکزی اروپا و ایالات متحده نیز بازار را کمی ملتهب کرده است.

صبح امروز معاملات فلزات در شانگهای  و لندن زیر فشار حاصل از شناسایی سود قرار گرفت و همین امر نیز به تزلزل قیمتها منجر شد هر چند که در جلسه معاملاتی ظهر بازار شانگهای برخی از محصولات به محدوده مثبت بازگشتند.

در غیاب خبرهای تاثیرگذار بنیادی از بازار فلزات ، بازار وضعیتی خنثی را در پیش گرفته و معاملات با دید تکنیکال پدیده غالب این روزها به حساب می آید امری که منجر به نوسان محدود قیمت ها شده است.

در عین حال بعد از ظهر امروز  قرار است رئیس بانک مرکزی اروپا در همایش این بانک در آلمان به ایراد سخنرانی بپردازد و رئیس بانک مرکزی ایالات متحده امشب سخنرانی خواهد داشت. در آستانه این دو رویداد معامله گران در بازار ارز رویکردی محتاط را در پیش گرفته اند و همین امر نیز سمت و سوی شاخص دلارر روز جاری را هنوز مشخص نکرده است. معامله گران بازار فلزات نیز به تبع این امر احتیاط را چاشنی کار کرده اند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی 0/2 درصدی در سطح 6955 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/1 درصدی در سطح 2165 دلار معامله می‌شود. سرب با افتی 0/8 درصدی در سطح 2485 دلار قرار گرفته و در این میان قیمت روی با کاهشی 0/6 درصدی در سطح 3217 دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/4 درصد گران شد و سرب نیز افزایش قیمتی 0/7 درصدی را پشت سر گذاشت. در این میان آلومینیوم به میزان 0/5 درصد افت کرد و روی نیز افت قیمتی 0/4 درصدی را به ثبت رسانده است.

Submitted by admin on