نفت در اوج قیمت 27 ماهه

20:31 - 1400/01/17
بازار نفت خام به اوج گرفتن روند تسویه حساب های سیاسی در عربستان صعودی در قالب طرح مبارزه با فساد مد نظر ولیعهد این کشور واکنش نشان داد و همین امر نیز قیمت نفت را در آغاز این هفته به بالاترین سطح از جولای 2015 تاکنون رساند.
نفت در اوج قیمت 27 ماهه

روز گذشته خبر رسید که تعدادی از مقامات بلند پایه سیاسی و اقتصادی عربستان سعودی در  قالب طرح مبارزه با فساد مد نظر ولیعهد این کشور بازداشت شده اند. دیشب نیز خبر سقوط بالگردی حامل برخی از مقامات بلند پایه از جمله برادر ولیعهد سابق عربستان به بازارها مخابره شد. بازار نفت نیز به این وضعیت واکنش نشان داد و قیمت ها بار دیگر سیری رو به رشد را در پیش گرفتند.

همچنین اعلام خبر کاهش تعداد دکل های حفاری ایالات متحده از سوی موسسه بیکر هیوز در پایان هفته نیز در حمایت از قیمت نفت تاثیرگذار بود. تعداد دکل های حفاری در حال حاضر به 729 مورد رسیده است.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر با رشدی 0/3 درصدی به 62/27 دلار رسیده این قیمت از جولای 2015 تاکنون در بازار بی سابقه بوده است. نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه اکتبر 0/2 درصد گران شده و در سطح 55/77 دلار قرار گرفته است.