صعود امیدوارکننده فلزات در آغاز هفته

20:31 - 1400/01/17
با توقف روند رو به رشد شاخص دلار در آغاز این هفته، معاملات فلزات پایه رونق مناسبی را در صبح امروز تجربه کرده  و محصولات معاملاتی در این بازار تا این لحظه افزایش قیمت قابل ذکری را پشت سرگذاشته اند. افزایش سطح خرید تکنیکال پس از افت قیمت جمعه گذشته نیز در بهبود روند معاملات فلزات نقش آفرین بوده است.
صعود امیدوارکننده فلزات در آغاز هفته

پس از رشد 0/2 درصدی شاخص دلار در معاملات پایان هفته، صبح امروز شاهد ثبات روندی حرکتی این نماگر هستیم امری که به تحریک معاملات فلزات پایه دامن زده و تقاضا را از سوی سرمایه گذران استفاده کننده از ارزهای غیر دلاری افزایش داده است.

در عین حال افت قیمت نسبتا ملموس فلزات در پایان هفته زمینه را برای افزایش خریدهای تکنیکال در سطوح حماتی فراهم کرده و این امر نیز منجر به بهبود  روند معاملات این محصولات شده است .

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/8 درصدی در سطح 6938 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی مختصر در سطح 2184 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/2 درصدی در سطح 2474 دلار قرار گرفته و در این میان قیمت روی با افزایشی 0/5 درصدی در سطح 3225 دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس 0/1 درصد گران شد و سرب نیز افزایش قیمتی 0/8 درصدی را پشت سر گذاشت. در این میان آلومینیوم به میزان 0/4 درصد افت کرد و روی نیز تغییر قیمتی قابل ذکر را به ثبت نرساند.