با افزایش خرید از سوی فولادسازان ترکیه روی داد

رشد هفتگی قیمت آهن‌قراضه

20:26 - 1400/01/17
در پی افزایش سطح خرید آهن قراضه از سوی مشتریان این محصول در ترکیه، قیمت در بازارهای وارداتی محتلف سیری رو به رشد را در هفته اخیر تجربه کرد.
رشد هفتگی قیمت آهن‌قراضه

این هفته سطح تقاضای آهن قراضه از سوی فولادسازان ترکیه بالا رفت و شش محموله از این محصول در بازار وارداتی خریداری شد. همین امر نیز به تحریک قیمت در این کشور منجر شد. در عین حال افزایش تقاضا از سوی ترکیه، محموله های آهن قراضه را به سوی این کشور هدایت کرد و به تبع این امر در بازارهایی مانند هند شاهد کمبود عرضه بودیم.

در عین حال به تبع کاهش موجودی انبار  آهن قراضه فولادسازان تایوانی، این واحدها در هفته اخیر در بازار وارداتی فعال شده و محموله هایی را با منشا ایالات متحده در قیمت های بالاتر از هفته گذشته خریداری کردند. وضعیت مشابهی نیز در بازار هند حاکم بود.

بدین ترتیب شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا با رشدی محدود در این هفته به 302 دلار در قرارداد سی اف آر ترکیه رسید. همچنین شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده همین وضعیت را تجربه کرد در سطح 310 دلار قرار گرفت.

قیمت آهن قراضه (قطعات درشت) با منشا ایالات متحده در قرارداد سی اف آر بنادر اصلی تایوان نیز با رشدی به میزان 10 دلار در محدوده 290 تا 300 دلار معامله شد.

در این میان قیمت آهن قراضه خرد شده در قراردادهای سی اف آر هند با افزایشی بیش از  10 دلار به 324 دلار رسید.